onsdag 24 mars 2010

Godmorgon.

Som vanligt kan inte jag hålla käften när det gäller fördomar. Ibland så gör jag det av vana men främst för att jag tycker att det är irriterande. En kompis till mig J, (jag ber om ursäkt om jag tar dig på orden, egentligen inget illa om dig, utan använder dig som exempel), hade skrivit att en grupp muslimer hade bjudit in en föreläsare om att "hata" homosexuella. Jag tycker VERKLIGEN inte att det är OK att hata homosexuella, men jag anser att man måste ha en förståelse VARFÖR människor känner som de gör.
1. Oftast så har detta hatet kommit från religonen, det finns ingen religon (tror jag) som accepterar homosexualitet. Och är man då riktigt troende så är det ju en ursäkt att inte tycka om homosexuella, "det står i Biblen, Koranen osv att Gud fördömer sådana handlingar".
Då är det ju bara så, oftast nöjer sig troende människor med det.

2. Ang hat mot homosexuella, åk till Usa, samtidigt som de har en stor acceptans för homosexuella där så har de en lika stor oacceptans mot homosexualitet, vi tar ju mycket från "The best contry of them all", fast vad vi har missat är hur snedvriden deras kristendom är, om man ska jämföra med det lilla "vi accepterar allt i våra kyrkor kristendom", så är defenetivt inte fallet i USA.

3. Vi har ju våra små rörelser här i Sverige som helt legitimt inte accepterar homosexualitet, KD är en av dem, SD är en annan. Eller där har ju SD och muslimer äntligen något gemensamt.!

Det jag violle få fram är; Är dte värre om en Mohamjmed säger att han hatar homosexuella? Eller om en Jörgen säger det på Småvägen i Blekinge? Är det egentligen inte lika illa?
Jag känner massor av svenska män med bra jobb som vill "rada upp alla bögar på led och skjuta dem" för att de tycker att det är onaturligt och fel. Är det rätt? Eller är det inte lika illa eftersom de har svenskt namn?

Allt hat ska gå fetbort, alla ska få vara precis som de vill. Oavsett om du är homosexuell, muslim, transsexuell eller pingstvän.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar