måndag 11 januari 2010

Nya mål!

Hej hej bloggen!

Har nya mål i mitt liv.

Eftersom jag vill ge mina barn äventyr, medkänsla, respekt för andra kulturer och ökad förståelse så vill jag resa mycket med dem, samt så vill jag hemskt hemskt hemskt gärna flytta utomlands ett tag med dem.
SÅ mina mål är att jobba jobba jobba ett bra tag spara massvis av pengar genom att sluta köpa skit och materiella ting som man ändå inte behöver, bli en enkel person igen.
Jag vill ge mina barn mer än Kallinge, de är värda mer än så! Kallinge må vara en plats att BO på men ingen plats man utvecklas, ingen plats där man lär sig (för mycket skyddad verkstad) och det är tråkigt! Ja, det blir vad man gör det till säger de flesta, ja, jag vill gärna att det ska vara bra, det finns underbara människor som bor här som jag inte skulle klara mig utan! MEN, denna tristess, detta skitsnack, denna tävlan i vem som kan renovera mest, vem som har snyggast bil osv! (JA! Folk blir tom ovänner pga att man köper en likadan bil som sin kompis!), det är detta som jag INTE vill ge mina barn.
Jag vill ge dem ÖPPNA ögon för att alla har det inte så förbaskat bra som i Sverige, alla barn har inte mat för dagen, alla barn får inte gå till skolan, alla barn får inte vara barn. Detta tror jag att man måste SE! för att kunna förstå.

Men vi har ju lite praktiska problem med, dels har jag inget jobb ännu, men söker som bara den. Dels så har ju barnen en pappa som kanske vill vara närvarande i deras liv.Hmmm, hur ska man lösa detta nu då?

Eller jag är inte kräsen, ge mig STHLm då! JAg lovar att ta med barnen till Sthlm stadsmission, jag lovar att visa dem det fattiga Sverige herregud, Ta oss bara härifrån.!!!


Våran semester var helt suverän by the way. Älskar det! Landet, människorna och mentaliteten. Där Sverige och vi svenskar ligger vi LÅÅÅÅNGT efter, kanske skulle vi tjäna på att vara lite vänligare, mjukare och inte så förbaskat hårdhudade.

Jag fick en förälskelse i landet, och alla vet hur man mår när man gör slut, dvs PISS. Och så känns det både för mig och Stefan.

Nu ska jag söka mer jobb, kanske som chef? Ha ha ha vem vet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar