söndag 6 december 2009

Har reagerat på....

allt otrohetssnack som gått runt på internet och i diverse tidningar nu.
Tycker att Elin gjorde alldeles rätt att drämma en golfklubba i bilrutan.

Tjej efter tjej träder fram och "erkänner" att de legat med herr Woods.

Det jag då funderar på, killen är tydligen ett svin, eller så är han inte ett svin enligt min synvinkel, man vet ju faktiskt inte hur Woods har det ej heller vilka överenskommelser de kommit överrens om.

Sedan kommer jag in på en ytterligare aspekt; Tjejerna som träder fram? What?? Tänker dem inte, anses det som fint att knulla en kändis?`Shit.

Var ligger ens egna ansvar? Var ligger det slutliga ansvaret för ens egna handlingar? Jo, hos sig själv. Jag tänker inte döma Herr Woods eller hans tjejer, för hans kåthet. För jag anser nämligen den enda människa man kan döma är sig själv. Och jag ser att tydligen är det verkligen svårt för människor att inse att man är en ganska genomrutten människa, egentligen.

I den lilla stad som jag bor i är det katastrof! Framförallt brist på självinsikt. Man ska helst vara ett stim som följer alla andra som är en riktig hellyllefamilj som enbart handlar kläder på Villa.... och knullar sin man 3 ggr om dagen, samtidigt som man ska ha det kliniskt rent med det senaste köket, man ska baka med sina barn 3 ggr i veckan, man ska jobba häcken av sig, skryta om sina barn som om de vore einsteins, låtsas att man aldrig har några problem med sina respektive, fast man vet att det pågår problem som fan bakom väggarna för att man såg nämligen man/fru hångla duktigt på krogen i lördags.

Var är de riktiga människorna? Som VÅGAR stå upp och erkänna; Jag har inte knullat på 2 veckor, jag har inte pallat dammsuga denna vecka eller jag har bråkat som fan med min man/fru.
Jag vill ha genuina människor som ÄR på riktigt, inte en fantasibild av HUR en människa ska vara.

Våga stå för vad ni är, lev inte på "konstgjord luft" en dag kommer ni att märka att det var bara just det, konstgjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar