måndag 30 mars 2009

Morgon..

Jag är trött, Ludvig och Love har hostat hostat och hostat. Hela natten!

Är det någon som har bra tips hur man åtgärdar hosta? Tips?
Jag har som sagt inte mina barn på dagis den veckan då det är "min" vecka vilket är super. Fast Stefan har de där, och då blir de smittade och lagom sjuka tills den vecka jag ska ha dem!
Nu har jag hört att det är maginfluensa på dagis *usch*, att det snurrar i hela länet. Och jag är rädd, riktigt rädd för maginfluensa. Ger Stefan instruktioner att han ska sprita barnens händer osv. *tönt*..

Jag har köpt Chi san, jag ska bli den piggaste morsan i hela Blekinge, ;-), nja, men jag måste få tillbaka min energi, jag är konstant trött under vinterhalvåret. Jag är ingen sol o värme person utan jag är mer än vår människa..Längtar efter Maj när det börjar blomma och bli lite varmt igen.

Dricker mitt kaffe och tänker hur jag ska lägga upp städningen med två barn hemma...Dömt att misslyckas känns det som.

Någon som kan ge mig tips på vad man ska äta i påsk? Påskbord en dag bestämt, men sedan??

Ha en bra dag! Kram

1 kommentar:

  1. Ge dom honungsvatten det är lite slemlösande och så lindrar det i halsen på de små...............samt sött och gott det brukar ju barn gilla.

    SvaraRadera