tisdag 31 mars 2009

Kväll.

Vi har köpt Playstation 2 och Singstar, jag har sjungit mig heees, stackars grannar.

Barnen tycker det är kul, fast det var ett moment där jag tog i för Kung och fosterland som Love började gråta....Ooops. Men jag har aldrig påstått att jag kan sjunga bra!

Idag har vi haft en skäll-gnäll-gråt-skrik dag. Jag var tvungen att städa vilket inte är populärt hos grabbarna Söderström, alls.

Ludvig är något så där frisk och Love är fortfarande sjuk, Ludvig tycker att det är pest och pina att hållas instängslad här hemma, för han är ju minsann inte sjuk. Så vad har hänt idag? Jo, han har lekt atombomb på sitt rum.......*suck* Därav skället... Love gnäller och gråter, han har en fruktansvärd hosta som gör att han inte kan sova! Vilket resulterar i att han inte äter, inte ens glass!!! Han säger bara uärk till ALLT jag serverar.
Ludvig min fd matvägrare äter som en häst nu, riktigt roligt faktiskt!

Imorgon hoppas jag att vi kan gå ut och GÅ! Jag vill verkligen röra på fläsket, vi har varit inne sedan i Lördags, är trött på isolering nu!

Jag har ett liten rolig hobby att jag brukar diskutera på familjeliv detta är några roliga svar jag fick av en vegetarian, Dagens skratt! Jag citerar;

"g tänker nu inte hoppa på dig för att du är köttätare, men det du säger är att du är mer värd än djuren vilket inte riktigt stämmer. Du respekterar inte min eller någon annans respekt och Skulle jag fått välja vem jag skulle råkat trampa ihäl ihjäl iskogen av alla dessa små djur så skulle jag välja dig. Men med ditt stora äckliga ego tar du väl inte ens åt dig. Med den inställningen är du inte värd ett skit för mig. Du är rent vidrig i mina ögon."

Detta svaret ovan fick jag när jag skrev att jag inte hade några problem med att äta kött och led inte särskilt nämnvärt för djurens skull.....He he

Men det roligaste kommer efteråt (det blev bortplockat av en moderator), jag ifrågasatte varför vi hade lagar som tillät oss att avliva våra hundar, men inte människor, Varför hon trodde det var så.

Då fick jag till svar att eftersom jag satt o glufsade kött så skulle det vara bra om jag sattes på grönbete ett tag! He he (min anm ang min vikt).


Det är fruktansvärt kul att diskutera med vegetarianer för dem är så hatiska, och säger att människor och djur har lika mycket värde. Vilket jag tycker är helt absurt, även om jag naturligtvis anser att djuren har ett värde! *skrattar*

Nä, jag har blivit broende av FL och deras diskussionsforum, jag har ganska starka åsikter och ibland blir man påhoppad. Men det jag förvånas över är folks okunnighet. De ger sig in och diskuterar vad som helst. Jag skulle aldrig kunna diskutera om tex Latin för jag har inga kunskaper om det, men folk verkar inte bry sig. De diskuterar med sina fördomar och det känns ganska patetiskt tllslut...

So long! Nu kaffe o soffan!


3 kommentarer:

  1. Jasså, det är till att skaffa sig en blogg? Det trodde jag du gjort för länge sen! Hälsa barnen och ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Jag har haft en anonym blogg länge....;-)

    SvaraRadera